18 augusztus, 2015

Irány Mongólia - de előbb Oroszország - 28. nap

Barnaul - Mongol határ


Már 4. hete vagyunk úton, 12,500 km-t autóztunk eddig. Ebből én 11,500 km-t én vezettem, az összes többit a párom :)
Az éjszakát Barnaul városban töltöttük, amely meglepően modern, persze orosz szemmel nézve.

Ez jól esett
     Reggel elindultunk  a határ felé, ami 750 km autózást jelent. Az utak nagyon jó állapotúak, élvezet vezetni. 

     Az út végig a hegyekben visz, sok kis településen keresztül, sok szerpentinnel. 
Altay régió illetve majd az Altay köztársaság szerintem a legszebb egész Oroszországban.

    Nagyon sok szuvenír árus van az út mentén, mi sem tudtunk ellenállni. Zöldségből is betároltunk, mert Mongóliában tudtommal nincs ilyen lehetőség. 



10 óra nem veszélytelen vezetés után, éjfél körül a határhoz értünk.

Veszélyek az úton
    Mivel a határ nyitvatartása eléggé khmm idióta, (Hétfő - szombat 8,00-18,00 között) nem maradt más hátra mint sátorozni, hétfő reggelig.
Nem vettem észre hogy milyen magasan vagyunk (2300 m) ezért nem öltöztem fel eléggé a sátorban.     Arra ébredtem, hogy rohadtul fázom. -6C fok volt, totálisan megfagytam. Annyira dideregtem, hogy be kellett ülnöm az autóba a párom mellé, aki okosan az autóban aludt.




Reggel kezdetét vette a nagyonsokórás határátlépési procedúra... folyt. köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése