12 augusztus, 2015

Pamir 4. rész - majdnem a csúcson

Nem aludtam valami jól, szerintem a kevés oxigén miatt. Nagyon hideg volt , kb 3-4 fok csak. A szervezet nehezen  viselte ezt a nagy hőmérséklet különbséget.
De reggel amikor kinyitottam a sátort gyönyörű látvány fogadott.  Megérte a sok  por, kemény út stb.


A kamiónt szerencsére kihúztak, így mehettünk tovább. 


Reggel kint volt már

Soha életemben nem vezettem ilyen rossz utakon. Legnehezebb út volt életemben.  


De minden percét élveztem, az adrenalin szintem az egekben volt végig.  Csak akkor jöttem rá hogy mennyire kimeritett, amikor aszfaltos útra értünk.  Ott egyből rám tört a fáradtság.
Még is kellett állnom egy félórás alvásra.
Na de ne szaladjunk előre.
Útközben ismét találkoztunk kerékpárosokkal. Egy újzelandi palinak  nem volt tüze, nem tudott emiatt főzni.  Kisegítettük egy nagy doboz gyufával. Ő március óta teker eddig 8800 km-t ment.
Minden tiszteletem.
Utána a hágón pont 4000 m magasan láttunk lentről egy biciklist amint tolta a kerekparjat.  Amikor közelebb értünk, már a földön feküdt magankivul volt. Gyorsan adtunk neki vizet , kaját  felültettük.  Amint kezdett magához térni a japán pali elmondása szerint 4 napja teker de úgy nézett ki mint aki 4 éve.
Látszott rajta hogy nem tapasztalt bicajos.

Made in Japan



Adtunk neki tablettát hogy jobban viselje a magasságot, valamint vizet és édességet.
Amint jobban lett le akartuk vinni a faluba de ő nem akart. Csak haladni akart. Nagyon rossz érzéssel hagytuk ott.

Mentünk tovább , akkora homokdűnék voltak ott , hogy el se hiszem hogy nem ragadtunk bele.
A mai legmagasabb pont 4285 m volt. 


Amikor elértük  az M41-es utat az eredeti Pamir utat, megalltunk és hálát adtunk hogy végre aszfalt :)


Azért még elugrottunk a Közeli Bulum Kul  tóhoz, de nem volt egy nagy látvány, simán ki lehet hagyni.

Ebéd Piedone módra

Mivel nem reggeliztünk a hideg miatt, egy összevont reggeli ebéddel kényeztettük magunkat.
Az út Murgabig aszfaltos de nagyon egyenletlen volt, alig tudtunk haladni.
Murgab már teljesen más világ.  Ez már nem az a Tadzsikisztan amit eddig láttunk.  Ez már félig Mongólia. 
Nagyon finom házi kenyér a Bulum Kul tó mellett



Pamir highway



A szállás egész jó volt, tudtunk tusolni, és ez volt a lényeg.
Tankoltunk, vettünk vizet és mentünk tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése