21 augusztus, 2015

Mongólia 3. rész - 31.nap

Altay - Bayankhongor


Reggel indulás tovább keletre.Kíváncsi voltam mivel tud meglepni Mongólia ma. A magasság már 1500 m, az aszfalt ma 120 km után konyec. A többi már földút.
Körülöttünk mint egy állatkertben. Tevék, lovak, tehenek és egyéb állatfajták.



Csak az erősebbek élik túl :)

Nincs aszfalt, de lehet menni elég jól, volt olyan szakasz ahol 80 km/órával nyomtam neki. Mivel utolsó aszfaltmentes napunk volt, kiélveztem minden percét. Volt ahol drifteltem, volt ahol pörögtem a homokban, drivers heaven volt a mai nap.





Találkoztunk más csapatokkal is, de őket nagyon hamar lenyomtunk, mindenki csak vonszolta a seggét :) Mi meg csak száguldottunk mint speedy Gonzales. Néha átvillant az agyamon, hogy mi van ha valami váratlan jön közbe, de nem érdekelt. Szerencsém volt, semmi váratlan nem történt. Speed is good, ahogy Clarkson mondaná.
Amit viszont betartottam, hogy sötétben nem vezetünk Mongóliában.  Egyik csapat, aki éjjel vezetett elütött egy tevét, kb nyolcvannal mentek. Ketten súlyosan megsérültek, helikopterrel vitték őket kórházba a fővárosba, de csak miután három napot töltöttek a legközelebbi városka kis nyomorult kórházában. Az irónia az hogy a döglött tevét ki kellett fizetniük. Az egyik csapat viccből alkudozott egy tevére előtte, ők nem tudtak 1000 dollár alá menni.




Egyik kis faluban megálltunk, és arról álmodoztunk hogy veszünk egy fagyit. Erre mit látunk a helyi üzletben? Egy fagyis fagyasztót!!! Benne fagyival... gyorsan bevásároltunk, plusz a fertőtlenítő Coca Cola és Snickers sem maradhatott el.Örülünk mint a szamár az új kapunak, aztán később döbbentünk rá, hogy mindnek lejárt a szavatossága :) Hülye turisták, gondolta Stirlitz. Nem baj megettük, megittuk, túléltük.
Helyi közért

Minden volt. Telefon és műholdas Tv is. 
Az üzlet előtt találkoztunk a falu alkoholista homeless emberével. Adtam neki egy kis üveg vodkát neki. Annyira megörült neki, hogy ingyen elvitte a szemetünket is. Sőt futott vele :)

Következő állomás a jurta vagy mongol sátor belülről. Már 3. napja itt vagyunk, de még nem láttunk egyet belülről.
A byydal az szállást jelent

A mama egy benzines kannát kapott. Ő kérte. És mennyire örült neki ... :) Egy nő, egy kannának.

A főnök. Ő is kapott egy csomag cigit és egy üveg borovicskát


Amikor megálltunk a jurta előtt, amit ki is adnak, a család körbefogott. Mindenkinek adtunk ajándékot. A mamának adtam egy csomag kávét, és édességet. De neki a benzines kanna kellet. Hát nekiadtam. Úgy örült neki, mintha megnyerte volna a lottó jackpotot. A papa, a boss kapott borovicskát, cigit. Gyerekeknek meg mindent ami volt. behívtak a jurtába, hogy nézzük meg, és aludjunk ott. A baj csak az volt hogy délelőtt volt :)
Ők is adtak valamit. Nem tudom mi volt, de hogy olyan büdös mint a 3 napos rothadó hús, az biztos. Sunyiban a tetőcsomagtartóra tettem, szerintem 10 méter után el is vesztettük. brrrr a hideg kiráz, ha csak visszagondolok rá. És azt meg kellett volna ennünk.

Itt volt egy érdekes epizód. A többi csapat említette, hogy van valahol egy átkelő, amin nehéz átkelni, mély a víz. Láttam a vizet, körbenéztem, láttam a hidat is kb 300 méterre. Átkeltünk, mentünk tovább. A többiek meg eláztak... :) 
Pejo a nap végén
Közben megálltam egyet billiárdozni is :)

Senki nem akart kiállni a bajnok ellen.

Na mindegy,mentünk tovább, addig mentünk mendegéltünk, amíg Bayankhongor városába nem értünk. Ez elég nagy város, már előre folytak a nyálmirigyeink, hogy egy finomat vacsizunk. 4. napja csak saját kaján éltünk, ami nem egy nagy waszisztdász.
De előtte megálltunk egy gumisnál, lecserélni az offroad gumikat. Örültem ennek, mert ez nagy súly volt a tetőn, sokkal jobban lehet haladni nélküle. Persze a helyi gumisnak még emelője se volt, az enyémet adtam neki. 
Alkudoztunk a felniken és a gumikon, amikor kibökte, hogy tetszik az autóm. Mondom 10 rugó euróban is viheted is. Már gondoltam, de jó lesz hazarepülni, kényelmesen :) Erre kérdi, hogy ok de mennyi az mongol pénzben. Rosszul emlékeztem az árfolyamra, és 200-al szoroztam be 2000 helyett. Nem tudtam, hogy a papa miért lett ilyen izgatott, egyből hívta a zasszonyt és beindult a duma. Izgatottan hadonásztak, már csak azt vártam hogy előhúznak 10 rongyot. Azért a biztonság kedvéért mondtam nekik, hogy euro vagy dollár oke, mongol funny money nem.
Ekkor derült ki a hiba.Volt csüggedés, de a gumikat olcssón adtam neki, azzal vigasztalta magát, ha már nem volt 20 millája a 2 helyett.

A szállás szuper volt, már előre örültünk, hogy lesz finom vacsi. Erre közlik, hogy no food. Továbbmentünk, de mindenhol ez volt a válasz. Semmi kaja. Vagy a szakács hazament. Ja este 9-kor.
5 étterem után feladtuk, és a jól bevált recept jött ismét. A szállóban főzés.
Mondjuk erre korábban is rájöhettünk volna.... Mongólia nincs felkészülve a turistákra.
Jó kis konyhánk volt

ízlett a sonka + bab kombó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése