20 augusztus, 2015

Mongólia 2. rész - 30. nap

Khovd - Altay


Reggel mongol reggelivel indítunk - főtt tojás, kenyér, tea és indulunk tovább. Az első 170 km ismét szép új aszfalt, aztán egyből eltűnt. Semmi tábla, vagy figyelmeztetés. Jó szórakozás 100 km/óráról lefékezni... Viszont sok helyen építkeznek, tehát aki át akarja élni ezeket az utakat, az siessen. Pár év és mindenhol aszfalt lesz.

Itt a vége


A GOBI sivatag vár ránk. Tulajdonképpen semmi sincs itt, kb 1300 km magasságban vagyunk, síkság és a távolságban magas hegyek látszanak.

Én csak nyomtam neki, az adrenalin dolgozott bennem rendesen. Nem sokat érdekelt a táj :)
Pejo ma kapott rendesen, de nem tiltakozott. Nem 4x4 de mindenhol simán átmentünk mindenen. A többiek már hiányzó alkatrészekkel jönnek mennek körülöttünk, de mi még épen nyomjuk. Jobb autót nem is választhattunk volna.





Egész nap a rossz utakon nyomtuk de csak 400 km-t sikerült haladni. Egyszerűen nem tudtam gyorsabban menni.





Este Altay városba értünk,  gondoltuk ismét jó szállóban alszunk, illetve kajálunk valami helyit. Na ez nem jött össze.
Szálló még úgy ahogy megvolt, de az egész városban nem találtunk egy éttermet. A legrosszabb, hogy eddig egész Mongóliában nem találtunk senkit aki beszélne valamilyen nyelvet.
Az étteremben kotkodácsoltam, mekegtem, úgy csináltam mint egy csirke. De semmi. No reaction, csak néztek bambán. Már gyanakodni kezdtem, hogy itt más hangokat adnak ki az állatok :)
15 perc állatkodás után éhesen, de jókedvűen távoztunk :)
Vissza a szállóba, és zacskós levest főztünk a kempinges gázkályhánkkal. 


Főztünk

Mivel hideg is volt, azzal is fűtöttünk utána.
A bojler csak forró vizet nyomot, én megtagadtam a tusolást, de Pat valahogy megtalálta a módját, hogy ne forrázza le magát.
Fűtöttünk

Fáradtan eltettük magunkat másnapra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése